Studia na kierunku Zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe oferujemy na dwóch stopniach studiów.
Więcej o kierunku:
Kim jest menedżer ds. zarządzania informacją i publikowania cyfrowego?
Menedżer ds. zarządzania informacją i publikowania cyfrowego to osoba, która:
- posiada praktyczne umiejętności w zakresie działalności informacyjnej, przetwarzania i organizacji informacji cyfrowej oraz procesów związanych z funkcjonowaniem publikacji cyfrowych – od ich tworzenia, przez dystrybucję, przechowywanie, archiwizację aż po odbiór i użytkowanie
- posiada kompetencje pracy z dokumentami cyfrowymi w różnej postaci. Potrafi projektować, tworzyć, edytować, organizować, udostępniać i aktywnie zarządzać zróżnicowanymi przekazami informacyjnymi, w szczególności w Internecie
- wie, jak kreować, sprawnie wyszukiwać, właściwie dobierać, selekcjonować, oceniać wartość, aktualizować i publikować informacje adekwatne do potrzeb użytkowników
- potrafi merytorycznie opracować i technicznie przygotować wszelkie typy dokumentów o charakterze informacyjnym ze szczególnym wykorzystaniem współczesnych technologii w procesach organizacji i przepływu informacji.
Czego nauczysz się na kierunku Zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe?
- projektowania infografik, systemów informacyjnych z wykorzystaniem map, druków akcydensowych w oparciu o oprogramowanie graficznego: Adobe Illustrator, Adobe InDesign
- przetwarzania dokumentów cyfrowych za pomocą programów: Adobe Acrobat Pro, PDFill, PDF Tools
- projektowania systemów informacji zorientowanych na użytkownika z uwzględnieniem modelu biznesowego produktu
- podstaw programów graficznych
- technik prezentowania informacji, w tym m. in. video cv
- oprogramowania wspomagającego wizualizację danych
- obsługi wirtualnych narzędzi komunikacyjnych, w tym oprogramowania – Clickmeeting, Zoom, Teams oraz aplikacji – Camtasia, Google Hangouts, Google Meet
- obsługi zintegrowanych systemów informacyjnych, m. in. aplikacji takich jak: Gestor GT narzędzie CRM, Subiekt, systemu rezerwacji Hotres, MOL NET, przeznaczonej do dystrybucji korespondencji, Google Moja Firma
- posługiwania się narzędziami e-learningowymi m. in.: aplikacja Moodle, Teams, Google Classroom
- obsługi zintegrowanych systemów informacyjnych, takich jak: zarządzania relacjami z klientami (CRM), zarządzania informacją (IMS), zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), zarządzania projektami (PMS Project Management Systems), bibliotecznych (MOL, SOWA), Business Intelligence (BI) i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania aktywami przedsiębiorstwa (EAM Enterprise Assets Management)
- zarządzania dokumentami cyfrowymi w administracji i biznesie
- metod zabezpieczeń dokumentów cyfrowych przed wglądem, zmianą zawartości, nieuprawnionym wykorzystaniem
- zagadnień z obszaru cyberprzestępczości
- szyfrowania danych, bezpieczeństwa danych (podpis elektroniczny, podwójne uwierzytelnianie)
- kategoryzowania i indeksowania danych – opracowanie własnej propozycji tezaurusa
- opracowania zlecenia infobrokerskiego
- przygotowania wniosku aplikacyjnego do Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa
- realizacji zadań w ramach Małopolskiej Nocy Naukowców
- rozpoznawania krakowskich instytucji kultury i aktywnego uczestnictwa w kulturze
- pracy w zespole uczestnicząc w realizacji projektu społecznego „UPoluj kulturę!” w praktyce
Jakie są zalety studiowania u nas?
- atrakcyjna lokalizacja uczelni – nieopodal centrum miasta
- szybki, łatwy i bezpośredni dojazd – liczne linie tramwajowe
- tereny rekreacyjne w pobliżu uczelni – Park Młynówka Królewska, Park Jordana, Park Miejski Błonia
- kompetentna i życzliwa kadra dydaktyczna z pedagogicznym podejściem do każdego studenta
- w pełni wyposażone sale dydaktyczne i komputerowe
- biblioteka zawierająca bogaty księgozbiór
- szeroki wybór praktyk i staży w firmach, instytucjach i organizacjach
- możliwość rozwijania zainteresowań w Kole Naukowym Architektów Informacji
- dogodnie ułożony harmonogram zajęć pozwalający na łączenie nauki z pracą zarobkową
- wszystkie zajęcia dydaktyczne odbywają się w jednym budynku
- na terenie uczelni – stołówka, punkt ksero, kiosk, strefa relaksu
- szeroka baza noclegowa w tym akademiki i mieszkania do wynajęcia w pobliżu uczelni
- bogata infrastruktura usługowa – sklepy, kawiarnie, restauracje, banki, punkty ksero
- udogodnienia dla niepełnosprawnych
Po ukończeniu studiów możesz pracować jako:
- analityk internetowy
- projektant stron internetowych
- redaktor i administrator portali internetowych
- specjalista ds. mediów społecznościowych
- social media manager
- edytor i wydawca treści cyfrowych
- menedżer systemów informacyjnych
- researcher
- copywriter
- menedżer zawartości serwisów internetowych oraz zasobów informacji
- specjalista w zakresie badania użyteczności środowisk informacyjnych
- infobroker
- tester funkcjonalności serwisów informacyjnych
- tester oprogramowania i aplikacji
- archiwista cyfrowy